Pracownia grzybiarza > Fotografia

Jak przygotować zdjęcia do prezentacji na stronach www

(1/5) > >>

Rafał:
Ten temat dotyczy wszystkiego co związane z oprogramowaniem, jakim się wspieramy zanim umieścimy nasze zdjęcia na forum. Możemy tu wstawiać pytania, porady i sugestie dotyczące programów graficznych.

Rysiek:
Fajnie, że zacząłeś :D Trochę ostatnio zardzewiałem z obróbką zdjęć, bo nigdzie ich nie publikowałem. W międzyczasie szukając lepszych opcji delikatnej obróbki zdjęć, sięgnąłem do GIMP-a, ale ciężko w nim mi się poruszać. O ile kontrast i rozjaśnienie działa rewelacyjnie to do obróbki czerwonych oczu i kadrowania zdjęć musiałem wrócić do poczciwego Picasy ostatnia wersja tego programu mile mnie zaskoczyła. W nim naprawdę można teraz coś zrobić z sensem, pod warunkiem, że zablokuje się automatyczne wychwytywanie obrazów. Czy ktoś pracuje na Gimpie? :)

Anna M:
Pozwolicie, że ja się będę przyglądać tematowi, bo jak na razie jestem zielona w te "klocki" ::)

Rafał:
Rysiek, miałem taki epizod w życiu, że bawiłem się Linuxem a co za tym idzie GIMP też poszedł na tapetę. Wyczytałem, że funkcjonalnością nie ustępuje PS'owi a i obsługa jest intuicyjna.
Bawiłem się nim kilka godzin i wnioski były następujące: moja intuicja jest dalece różna od osób, które chwaliły GIMP'a a co za tym idzie nie było mi dane sprawdzić czy funkcjonalność przypomina PS'a, bo nic w tej cholerze znaleźć nie mogłem :(

Picasy nigdy nie używałem. Ściągnę sobie jakąś nową wersję i przyglądnę się temu programowi.

Rafał:
Zainstalowałem sobie program Picasa 3.9.0 Build 135.81. Biorąc pod uwagę moje potrzeby, ten program nie jest dla mnie :( Picasa to przede wszystkim program do katalogowania zdjęć i przeglądarka. Ma też wbudowaną małą aplikację do obróbki zdjęć. Jak dla mnie za małą :( Po uruchomieniu programu nie mogłem się odnaleźć i zeszło mi sporo czasu zanim wczytałem zdjęcie, które chciałem obrobić.